dodaj gazu! (whp)

O wszystkim i o niczym nocne Polaków rozmowy.
whiskeyprint1
Posty: 2482
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 6:44 am

dodaj gazu! (whp)

Post autor: whiskeyprint1 »

panowie mieszkajacy w usa i znajacy sie na samochodach (szczegolnie japonskich - nie mialem nigdy i mial nie bede) wytlumaczcie mi rzecz nastepujaca - swiat obiegly wiadomosci o smiertelnych wypadkach spowodowanych blokada pedalu gazu - szczegolnie znany jest przypadek pewnego policjanta ktory przed wypadkiem telefonawal o niemoznosci zredukowania szybkosci - pisano nawet o tym ze"elektronicznie sterowany pedal gazu byl zablokowany" co wydaje sie byc bzdura bo okcelerator jest urzadzeniem mechanicznym zas wtrysk paliwa jest elektroniczny - moze jest jakas specyfika aut japonskich ktorych nie rozumiem - jestem przekonany ze w tym przypadku (toyota - reklama w bananie "nichts ist unmöglich - toyota" znaczy tyle co - nie ma rzeczy niemozliwych - toyota) byl to samochod z automatyczna skrzynia biegow (zdaje sie ze w usa jezdzi sie wylacznie z automatic - bo innych tam nigdy nie widzialem) taka sama jak ja uzywam.

sa dwie mozliwosci
albo faktycznie to auto jest jakims specyfikum-dziwolagiem w ktorym mozna wszystko zablokowac i nie da sie nic zrobic
druga mozliwosc
albo facet byl depp - na moj chlopski rozum mozna raczke biegow ustawic na "N" albo przekrecic kluczyk wylaczajac motor

jesli zas zaistnial przypadek pierwszy - na co wszystko wskazuje - wowoczas taki samochod nie mial prawa znalezc sie na jakiejkolwiek drodze - a zdaje sie ze problem dotyczyl nie tylko tej marki ale rowniez innych japonskich
Malina
Posty: 830
Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:24 pm

Re: dodaj gazu! (whp)

Post autor: Malina »

Zadajesz whp nietrafne pytania. Zapytaj: Jak zwiększyć sprzedaż samochodów Forda i Chryslera na własnym rynku? :lol:
ChiefKrähe
Posty: 410
Rejestracja: sob paź 17, 2009 9:28 pm
Lokalizacja: Sodoma/Gomora

Re: dodaj gazu! (whp)

Post autor: ChiefKrähe »

Bzdura jest raczej twierdzenie,ze okcelerator jest urzadzeniem mechanicznym.Tak bylo dawniej,teraz jednak okceleratory sa elektroniczne a nacisk na pedal gazu natychmiast jest przekladany na impuls elektryczny,ktory steruje wszystkim innym.
Reflex
Posty: 10576
Rejestracja: sob paź 17, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: USA
Kontakt:

Re: dodaj gazu! (whp)

Post autor: Reflex »

albo facet byl depp - na moj chlopski rozum mozna raczke biegow ustawic na "N" albo przekrecic kluczyk wylaczajac motor
Dokladnie Whiskeyprint. Nawet nie trzeba wylaczac silnika na neutralnym, tylko depnac na hamulec i tak wlasnie poinstruowal policjant kierowce przez komorke a potem wzial go "na plecy", wyhamowujac szybkosc.
To byl starszy czlowiek, ktory prawdopodobnie nigdy nie uzywal N (neutral) i w sytuacji kryzysowej spanikowal i tyle.
Inna sprawa, Malina ma racje. Amerykanskie media rozdmuchaly problemy Toyoty do maksimum, co pomoglo GM i Fordowi podniesc sprzedaz swoich samochodow o ok 15 %. Uroki konkurencyjnego kapitalizmu. Dla nas b. dobrze, bija sie o nas, a Toyote teraz mozesz kupic taniej i na swietnych warunkach.
whiskeyprint1
Posty: 2482
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 6:44 am

Re: dodaj gazu! (whp)

Post autor: whiskeyprint1 »

Bzdura jest raczej twierdzenie,ze okcelerator jest urzadzeniem mechanicznym.
--------------------------------------------------------------------------------------------

to racja, ale racja jest ze w pierwotnej czesci jest to najzwyklejsza dzwignia - wiec o to mi chodzi i o nic innego - uruchomienie dzwigni wlaczy elektronike - to wiem rowniez choc na czesciach samochodu sie nie znam - ale wiem jedno - nawet najglupszy nauczyciel prawa jazdy powie ci ze jesli peknie w czasie jazdy opona przesun dzwignie biegow (automatycznej skrzyni) na "N" i nie hamuj i racje ma reflex bo w momencie nacisku na pedal hamulca automatycznie wylaczone jest sprzeglo - na swiatlach czerwonych nikt nie wlaczy skrzyni na "N" lecz wystarczy postawic noge na hamulciu i samochod stoi - co dowodzi ze sprzeglo jest wylaczone a motor dziala na obrotach ekonomicznych - ale znalem faceta ktory w przypadku pekniecia opony dzwignie przelaczyl na "P" i od tego momentu jest kaleka
whiskeyprint1
Posty: 2482
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 6:44 am

Re: dodaj gazu! (whp)

Post autor: whiskeyprint1 »

ja wierze ze jest to problem "sprzedaznosci", ale przeciez jakas podstawa musiala byc i jak mi wiadomio ta ustarka dotyczyla nie tylko toyoty ale bodaj rowniez hondy? i przypominam sobie kajanie szefa badz wlasciciela toyoty ktory powiadal ze wieksza niz na jakosc zwrocono uwage na ilosc co uznaje za blad i przypominam rowniez usterki relatynie luxusowej limuzyny audi - zatem nie jest ten problem (nie identyczny z toyota) wylaczna kwestia japonskich aut
nikita
Posty: 2516
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 9:53 am
Lokalizacja: kraina

Re: dodaj gazu! (whp)

Post autor: nikita »

whiskeyprint1 pisze:ja wierze ze jest to problem "sprzedaznosci", ale przeciez jakas podstawa musiala byc i jak mi wiadomio ta ustarka dotyczyla nie tylko toyoty ale bodaj rowniez hondy? i przypominam sobie kajanie szefa badz wlasciciela toyoty ktory powiadal ze wieksza niz na jakosc zwrocono uwage na ilosc co uznaje za blad i przypominam rowniez usterki relatynie luxusowej limuzyny audi - zatem nie jest ten problem (nie identyczny z toyota) wylaczna kwestia japonskich aut
...nie, Honda nie, ale Toyota, corka Toyoty Lexus, Nissan i takie tam...
Honda, to moja aktualna "Car'a" (najladniejsza honda wszech czasow) wiec ewtl. defektom mowie zdecydowane NIE :(
Tak, to prawda - nalezy po prostu zjechac na pobocze, nacisnac na hamulec, i auto stanie, a wtedy przekrecic kluczyk w stacyjce (NIGDY PRZEDTEM - BO ZABLOKUJE KIEROWNICE)
whiskeyprint1
Posty: 2482
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 6:44 am

Re: dodaj gazu! (whp)

Post autor: whiskeyprint1 »

(NIGDY PRZEDTEM - BO ZABLOKUJE KIEROWNICE)
-------------------------------------------------

nie jest to calkowita prawda bo sa dwa (niejako) stopnie kiedy kreci sie kluczem - pierwszy stopien gasi motor i wspomaganie a drugi wszystkie urzadzenia elektryczne i blokuje kierownice - zreszta nie wiem - byc moze jest roznie w roznych markach samochodow - fakt - honda to znakomite auto
pomorzak
Posty: 9439
Rejestracja: sob paź 17, 2009 9:30 pm

Re: dodaj gazu! (whp)

Post autor: pomorzak »

Prius nie ma kluczyka a przycisk "Start"


A tu instrukcja startowania i zatrzymywania Priusa.
http://www.stadtmobil.de/hannover/Kurza ... gPrius.pdf
Obrazek
nikita
Posty: 2516
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 9:53 am
Lokalizacja: kraina

Re: dodaj gazu! (whp)

Post autor: nikita »

whiskeyprint1 pisze:(NIGDY PRZEDTEM - BO ZABLOKUJE KIEROWNICE)
-------------------------------------------------

nie jest to calkowita prawda bo sa dwa (niejako) stopnie kiedy kreci sie kluczem - pierwszy stopien gasi motor i wspomaganie a drugi wszystkie urzadzenia elektryczne i blokuje kierownice - zreszta nie wiem - byc moze jest roznie w roznych markach samochodow - fakt - honda to znakomite auto
...tylko ze kierowca w panice - bo mu motor wariuje - najprawdopodobnie przekreci kluczyk do oporu i...zablokuje kierownice. Dlatego: NAJPIERW NA POBOCZE I NA HAMULEC - a dopiero wowczas wylaczyc silnik :!:
ODPOWIEDZ