Życie w USA, ciekawostki z USA, różnice USA vs. Polska etc.

Dyskusje na temat życia w Stanach Zjednoczonych.

Życie w USA, ciekawostki z USA, różnice USA vs. Polska etc.

Postprzez scooby_brew » Pn lut 09, 2015 7:05 am

Czy to prawda, ze w Stanach domy budują z patyków i dykty? To prawda.
Tzw. framing, czyli po polsku lekki szkielet to sposób budowy popularny w USA, Kanadzie i w krajach skandynawskich.
Obrazek
Z wikipedi: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lekki_szkielet_drewniany
Ze względu na szybkość budowy (oprócz fundamentów można uniknąć prac mokrych lub ograniczyć je do szpachlowania gipsem), możliwość prowadzenia prac o każdej porze roku oraz stosunkowo prostą technologię lekki szkielet drewniany staje się coraz popularniejszy w Polsce. Przeszkodami w szerszym rozpowszechnieniu są: mała ilość wykonawców znających technologię, brak standardów drewna oraz wieloletnie przyzwyczajenie do technologii tradycyjnych[1].

Ponadto budowa domów w konstrukcji lekkiego szkieletu drewnianego jest mniej energochłonna od budowy w tradycyjnej. Drewno jest surowcem odnawialnym, proces budowlany i wytworzenie materiałów wywołuje niewielką emisję dwutlenku węgla do atmosfery w porównaniu z technologiami stosującymi beton lub ceramikę.

Pewną odmianą tej technologii jest lekki szkielet stalowy, gdzie zamiast desek stosuje się rury o przekroju prostokątnym ze stali ocynkowanej

[youtube] https://www.youtube.com/watch?v=C3iI6S7TuCA [/youtube]
Avatar użytkownika
scooby_brew
 
Posty: 157
Dołączył(a): Wt lut 03, 2015 5:25 pm
Lokalizacja: Canton, MI USA

Re: Życie w USA, ciekawostki z USA, różnice USA vs. Polska e

Postprzez godzilla » Pn lut 09, 2015 8:38 am

no, mniej wiecej wiemy o tym... i co z tego dla nas wynika w zwiazku z tym?
temat interesujacy ale moze bardziej dla kogos kto dom zamierza stawiac w USA...
godzilla
 
Posty: 12094
Dołączył(a): So paź 17, 2009 7:49 pm

Re: Życie w USA, ciekawostki z USA, różnice USA vs. Polska e

Postprzez scooby_brew » Pn lut 09, 2015 9:33 am

Ten temat otworzyłem jako ciekawostki dla ludzi z Polski, ci co tu żyją, oczywiście w takich domach mieszkają. Chcę poruszyć tematy różniące życie w USA i życie w Polsce np. prawo do broni palnej w USA, auta w USA, baseball, football (prawdziwy football a nie "futbol") a także polityka w USA, szkoła, praca, US customary units, etc. To może być dla kogoś ciekawe, bo z tego co widzę to forum to jest głównie 2-3 trolli oszczekujących się wzajemnie i chyba żaden z nich nawet nie mieszka w USA.
A to jest mój dom, bardzo typowy w Mid West (Michigan), zbudowany ok. 1980, ok. 220m2, 4 sypialnie, 3 i pół łazienki. Tutaj liczy się sypialnie a nie "pokoje". Aby móc liczyć pokój jako sypialnie musisz mieć w nim closet, okno i drzwi. Closet tzn wbudowaną w ścianę "szafę" na ubrania, czasami mała, często tak duża, że się w nią wchodzi, taki jakby mały osobny pokój. Przed domem masz front yard zawsze bez płotu a za domem masz back yard (podwórko) zwykle ok. 300-500m2, często z płotem. Oczywiście ty musisz zajmować się trawą przed i za swoim domem i niektórzy czasami starają się mieć najlepszy najbardziej zielony trawnik na całej ulicy. Jak widać na obrazku, ja do tych osób nie należę :) .
Obrazek
Avatar użytkownika
scooby_brew
 
Posty: 157
Dołączył(a): Wt lut 03, 2015 5:25 pm
Lokalizacja: Canton, MI USA

Re: Życie w USA, ciekawostki z USA, różnice USA vs. Polska e

Postprzez scooby_brew » Pt lut 13, 2015 9:04 am

BTW, tutaj znalazłem takie video o budowie domu w USA. To video nie jest moje:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8s51iEpLga8[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=8s51iEpLga8
Avatar użytkownika
scooby_brew
 
Posty: 157
Dołączył(a): Wt lut 03, 2015 5:25 pm
Lokalizacja: Canton, MI USA

Re: Życie w USA, ciekawostki z USA, różnice USA vs. Polska e

Postprzez godzilla » Pt lut 13, 2015 9:32 am

no, ciekawe...
i co w zwiazku z tym towariszcz bolshevik?
godzilla
 
Posty: 12094
Dołączył(a): So paź 17, 2009 7:49 pm

Re: Życie w USA, ciekawostki z USA, różnice USA vs. Polska e

Postprzez alohilani » Pt lut 13, 2015 6:19 pm

To jest ofrum przede wszystkim dla polonii amerykanskiej, choc kazdy inny jest mile widziany, dlatego ciesze sie scooby_brew, ze poswiecasz swoj czas, aby o takiej budowie domow napisac i pokazac zainteresowanym jak to wyglada. Sama z ciekawoscia obejrze. Nie budowalam domu w US, ale widzialam taka surowa konstrukcje, taki szkielet duzego pietrowego domu. Na pewno znajda sie zainteresowani nawet w samej Polsce, a moze wlasnie szczegolnie w Polsce.
Bardzo dobrze, ze forum odzywa normalnym ludzkim zyciem, a nie tylko polityka i gospodarka oraz narzekaniem, ze jest tak bardzo zle, ze juz gorzej byc nie moze. Pozytywna energia przyplywa :)Tak trzymac!
alohilani
 
Posty: 2125
Dołączył(a): So paź 17, 2009 8:34 pm

Re: Życie w USA, ciekawostki z USA, różnice USA vs. Polska e

Postprzez Reflex » Pt lut 13, 2015 9:27 pm

Witaj Scooby, to juz jest nas troje. Interesuje a dokladniej mowiac, pasjonuje sie miedzy innymi sprawami polityki amerykanskiej ( i swiatowej), ludzmi tu mieszkajacymi, no i ciesze sie ze wreszcie bedzie z kim porozmawiac o amerykanskim footbolu.
Moja druzyna sa Jacksonville Jaguars a z college football: Floryda Gators czy Tallahassee Seminoles.
Jednak jak kazdy prawdziwy milosnik am. football'u, mam wiecej druzyn ktore lubie i ktorym kibicuje, oczywiscie kiedy nie graja z Jaguarami.


Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Reflex
 
Posty: 6424
Dołączył(a): So paź 17, 2009 8:37 pm
Lokalizacja: USA

Re: Życie w USA, ciekawostki z USA, różnice USA vs. Polska e

Postprzez pomorzak » N lut 15, 2015 3:47 pm

te domki to faktycznie ciekawostka
bo w niemczech to by nie przeszlo
ale pewno i klimat inny wiec ogrzac
u was latwiej
w rajchu wazna jest stabilna bidowla
z kamienia i obecnie izolowana tak ze
nie ma strat ciepla
i najlepiej i dachem solarnym
co by miec wlasna energie
i tylko strazacy zalamani jak
przyjdzie gasic dach pod napieciem
w polsce tez raczej kamiennie
choc domki bez piwnic
to juz normalka

polska izolacja to ochrona
bo kazdy domek podlaczony do firmy ochroniarskiej
bo jak nie podlaczony to sie wlamia
troche mi to przypomina mafie ale co mi tam
moja bratanica mieszka na osiedlu co
jest otoczone drutem kolczastym i ma jedna bramke
wjazdowa z ochroniazami
to sie ludki czuja bezpiecznie

ciekawe jak tam u was
bo godek sie rozplywal ze jak kazdy ma giwere
to sam dba o bezpieczenstwo


bo ja usa ino z filmow gangsterskich
i przyrodniczych
i mysle ze tam straszno mieszkac

co innego we frankfurcie gdzie podobno pelno przestepcow
ale jalos sie przyzwyczailem i jest fajnie
ale usa w tych filmach to strach

no to jak ?
da sie zyc ?
Avatar użytkownika
pomorzak
 
Posty: 6067
Dołączył(a): So paź 17, 2009 8:30 pm

Re: Życie w USA, ciekawostki z USA, różnice USA vs. Polska e

Postprzez scooby_brew » Pn lut 16, 2015 9:25 am

Tutaj też czasami są "Gated Communities", tzn. osiedle otoczone murem z wjazdem przez brame z ochroniarzem, ale to rzadziej, głównie jak ktoś z pieniędzmi chce z jakiegoś powodu mieszkać w mieście np. LA, i chce być np. blisko down town.
Częściej jest tak, że wybierasz sobie miasto w którym mieszkasz i może ono być tanie i niebezpieczne np. Campton CA, gdzie jest czarne ghetto i pełno gangów, albo miasto które jest drogie, ale bezpieczne pełno policji, bo każde miasto ma własną policję, i ludzie są lekarze i prawnicy i zarabiają po pół miliona w górę. Potem są też miasta "pomiędzy" czyli takie podzielenie na sekty w zależności na co cię stać.
Mój dom w mieście obok kosztował by mnie $50 tys drożej a w drugim $50 tyś taniej. Tak samo z podatkami za dom. Wybierasz sobie miejsce gdzie cię stać, gdzie jest dobry dystrykt szkolny, gdzie jest czysto i bezpiecznie. Myślę że u ciebie w bardziej "socjalistycznych" Niemczech jest pewnie mniejszy podział w zależności od zarobków?
pomorzak napisał(a):no to jak ?
da sie zyc ?

Tak, da się o ile nauczysz się języka, skończysz jakąś szkołę, nie brzydzisz się pracą, etc. Na "socjalu" na pewno jest lepiej w EU niż w USA, to na 100%.
Avatar użytkownika
scooby_brew
 
Posty: 157
Dołączył(a): Wt lut 03, 2015 5:25 pm
Lokalizacja: Canton, MI USA

Re: Życie w USA, ciekawostki z USA, różnice USA vs. Polska e

Postprzez pomorzak » Pn lut 16, 2015 1:26 pm

no to tak konkretnie
te stany az takie inne nie sa
osobiscie cenie sobie jednak
iz niemcy sa prawie takie jak polska
przynajmniej ta czesc z ktorej ja pochodze
i to co dla mnie bylo wazne
nie jest az tak daleko
system socjalny jaki byl i jeszcze troche jest
uwazam za pozyteczny choc wina polityki jest iz mozna go naduzywac
sluzba zdrowia tez mimo krytyki ciagle dziala przyzwoicie
w porownaniu z tym co dzieje sie w polsce to jestesmy rozpieszczani
to co mi sie podobali w usa, jesli mam wlasciwe informacje
to fakt ze kredyt na dom przepadal wraz z utrata tego domu
w niemczech mozna wszystko stracic ale nie dlugi
to znaczy jest tez szansa gdy oglosi sie wlasna niewyplacalnosc
ale ten proces ma wiele innych konsekwencji i jest ostatnia deska ratunku
Avatar użytkownika
pomorzak
 
Posty: 6067
Dołączył(a): So paź 17, 2009 8:30 pm

Następna strona

Powrót do Życie w USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości