Sloneczna rakieta :)

(Prawie) wszystkie chwyty dozwolone.
Reflex
Posty: 10571
Rejestracja: sob paź 17, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: USA
Kontakt:

Sloneczna rakieta :)

Post autor: Reflex »

Obrazek

Zasilany energią słoneczną pojazd elektryczny firmy Aptera jest wreszcie ukończony — i wygląda równie szalenie jak koncepcja

Odsłonięcie, które miało miejsce pod koniec zeszłego tygodnia, zawiera niewiele szczegółów technicznych, co sugeruje, że wciąż pozostaje trochę dopracowania. Wiemy, że Launch Edition będzie w stanie rozpędzić się od zera do 60 mil na godzinę w cztery sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 101 mil na godzinę.( Jedna mila 1610m). To przyzwoite osiągi, ale samochód, który ma silnik elektryczny umieszczony na każdym kole, naprawdę błyszczy, to jego wydajność.

Aptera twierdzi, że jej EV będzie w stanie przejechać co najmniej 400 mil na jednym ładowaniu. To mniej niż wiodący w branży Lucid Air, który ma zasięg 520 mil, ale przód pojazdu, dach i pokrywa tylnej klapy firmy są wyłożone panelami słonecznymi o mocy 700 watów. Dzięki panelom samochód może generować do 40 mil zasięgu dziennie, gdy świeci słońce. Oznacza to, że możesz z łatwością przejść tygodnie, a nawet miesiące między kolejnymi ładowaniami, zwłaszcza jeśli przez większość dni jeździsz tylko do pracy lub po mieście. Wygląda również na to, że trwają prace nad większym akumulatorem, który mógłby zwiększyć zasięg pojazdu do 1000 mil.

„Rozwiązaliśmy równanie bardziej wydajnego sposobu podróżowania, wykorzystując moc słońca, i cieszymy się, że możemy przedstawić światu nasz pojazd Launch Edition” – powiedział w oświadczeniu współzałożyciel Steve Fambro. „Nasze niestrudzone wysiłki zaowocowały pojazdem Aptera, który może zabrać Cię tam, gdzie chcesz, wykorzystując twórczą energię bezpośrednio z naszego słońca i skutecznie przekształcając ją w swobodny ruch”.

Aptera mogła sfinalizować projekt, ale jej pojazd elektryczny nie jest jeszcze gotowy do produkcji. Głównym powodem wydaje się być potrzeba zwiększenia finansowania. Według Inside EVs, firma, która zebrała już 85 milionów dolarów, musi zebrać dodatkowe 50 milionów dolarów, aby rozpocząć budowę swojego pierwszego samochodu. Firma ma nadzieję, że uda jej się zabezpieczyć pieniądze potrzebne do rozpoczęcia produkcji do końca 2023 roku.

Startup zamierza zbudować zaledwie 5000 egzemplarzy Launch Edition, z których każdy będzie identyczny, aby przyspieszyć produkcję. Spodziewaj się, że pójdą szybko, bez względu na koszty, ponieważ marka ma już 40 000 rezerwacji na samochód. Łatwo zrozumieć, dlaczego. Kto nie chciałby mieć pojazdu elektrycznego, którego nigdy nie będzie musiał podłączać?
sprawiedliwy
Posty: 2627
Rejestracja: sob wrz 20, 2014 4:05 am
Lokalizacja: stary kontynent

Re: Sloneczna rakieta :)

Post autor: sprawiedliwy »

fajnie wygląda i fajnie się zapowiada, ale marnie to widzę.
czołgi takie miałyby sens. tzn. jestem przeciw czołgom w ogóle i w szczególe, ale te "bydlaki" te spalają 700 litrów kerozyny na 100 km...
więcej niż samolot...
Reflex
Posty: 10571
Rejestracja: sob paź 17, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: USA
Kontakt:

Re: Sloneczna rakieta :)

Post autor: Reflex »

Dlaczego marnie to widzisz? Ja wiem, że poczatki zawsze są trudne, glównie jeśli chodzi o cenę.
Jednak paliwo w tym wypadku energia słoneczna, nie kosztuje nic.

Już zaczynaja budowac autobusy miejskie na energie kinetyczną.


Elementem wyróżniającym ten pojazd jest silnik elektryczny, który jest zasilany energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM). Ekologiczny, w części elektryczny napęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Dzięki zastosowanym rozwiązaniom nowy pojazd funkcjonalnością upodabnia się do autobusu elektrycznego i według przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do 20 proc. paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem. Cicha praca pojazdu pozwala również w znaczny sposób zmniejszyć poziom hałasu..

Nowy autobus odznacza się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje go energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest w postaci energii elektrycznej w magazynie energii, umieszczonym na dachu autobusu. Pojazd wyposażony jest w baterie o łącznej pojemności 11,6 kWh.

Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego – w wieży silnika oraz na dachu pojazdu – nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich w pojeździe. Oferowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisa są takie same jak w Urbino 12 z konwencjonalnym napędem.

Parametry autobusu:
długość: 12 000 mm
szerokość: 2 550 mm
wysokość: 3 100 mm
silnik elektryczny: BAE HDS 100, moc maksymalna 190 kW
klimatyzacja: przestrzeń pasażerska i kabina kierowcy


Obrazek
ODPOWIEDZ